O agzate

Malotraktor AGZAT – najdôležitejší rozdiel je v prevodovke

Verný a spoľahlivý pomocník do každej záhrady.

 

Nespoľahlivé počasie, ekonomická kríza, nekvalitné potraviny s obsahom škodlivých látok, to sú len niektoré dôvody prečo sa oplatí uvažovať o vlastnom pestovaní plodín. A na to, aby ste si dopestovali kvalitnú a bohatú úrodu s minimálnou námahou, je ideálnym pomocníkom malotraktor.

Osvedčený je malotraktor AGZAT s jedinečnou prevodovkou odlišnou od ostatných značiek, pretože využíva prevod cez oceľové ozubené kolesá, a nie cez tzv. šnekový (závitovkový) prevod, ako iné malotraktory. Je to jeden z mála poctivých strojárskych výrobkov, ktorý sa kompletne vyrába na Slovensku, teda s výnimkou motora, ktorý sa dá vybrať zo štyroch typov štvortaktných motorov Honda GCV 190, Honda GSV 190, SUBARU EA190V a RATO RV 225.

Malotraktor AGZAT zvládne všetky práce potrebné na poli a záhrade, so zapojenou vlečkou prevezie náklad do 550 kg. Môžete s ním orať, kypriť, brániť, prihrňovať, sadiť zemiaky, kosiť, a podobne.

Agzat má v štandardnej výbave PROFI prevodovku s dvoma bočnými vývodovými hriadeľmi, tri rýchlosti vpred a jednu vzad, držiaky závažia, 4 ks 5 kg závaží a jedno 33 kg závažie, kolesá so šípovými pneumatikami s priemerom 5.00- 12 " s uzávierkou oboch kolies (4polohy),odstredivú spojku s priemerom 120mm, radiacu páku na prevodovke, vysunutú a ľahko dostupnú obsluhe. Pri správnom nastavení uzávierky na kolesách je tento typ Agzat KLASIK veľmi dobrý pomocník pri orbe, a ľahko sa s ním manipuluje aj pri otáčaní.

Vo verzii PROFI DIF má tento malotraktor navyše v prevodovke aj diferenciál, čo nemá žiaden iný malotraktor v tejto triede na našom trhu.

Čo je to vlastne diferenciál: Pri prejazde zákrutou sa vnútorné koleso točí na menšom polomere ako vonkajšie koleso, ktoré sa teda musí otáčať rýchlejšie. Keby boli kolesá spojené napevno jedným hriadeľom, dochádzalo by k ich šmýkaniu na vozovke a tým aj k ťažkému ovládaniu pri prejazde zákrutou- bola by butná veľká ovládacia sila na riadidlách. Zariadenie vyrovnávajúce obvodové rýchlosti vonkajšieho a vnútorného kolesa sa nazýva diferenciál. S jeho použitím je toto ovládanie ľahké. Ale môže nastať aj situácia keď jedno z kolies preklzuje, napr. na ľade alebo na blate, vtedy je možné použiť uzávierku diferenciálu, ktorá vyradí diferenciál z činnosti a vtedy prenášajú obidve kolesá plný krútiaci moment, sú akoby spojené na pevno.

Tento typ prevodovky PROFI DIF má aj predný vývodový hriadeľ. Predný vývodový hriadeľ je nezávislý na zaradenom prevodovom stupni v prevodovke. Otáča sa otáčkami v pomere 1:5,44 voči otáčkam motora, čiže pri 5440 ot./min motora má PVH 1000 ot. Slúži na pohon rôznych prídavných zariadení ako napr. snehová fréza, mulčovač, lištová kosačka, bubnová kosačka , obracač sena a pod. Cez PVH prispôsobujeme aj napojenie a používanie prídavných zariadení iných výrobcov aby mal Agzat čo najširšie spektrum použitia. Ostatné vybavenie je také ako vo verzii PROFI. Tento typ AGZAT PROFI DIF môžeme predovšetkým odporučiť pre ľudí, ktorí budú často využívať malotraktor aj so zapojením s vlečkou, prípadne nosičom náradia.